...&PROGRAM/MUSIC/PICTURE

...&PROGRAM/MUSIC/PICTURE

...&PROGRAM/MUSIC/PICTURE
...&PROGRAM/MUSIC/PICTURE

...&PROGRAM/MUSIC/PICTURE

...&PROGRAM/MUSIC/PICTURE

صفحه کلیدی که ظاهر خود را تغییر می‌دهد

صفحه کلیدی که ظاهر خود را تغییر می‌دهد

به تازگی صفحه کلیدی ویژه رایانه با قابلیت اتصال به تبلت ساخته شده که با امکان تغییر ظاهر کلیدها و علائم درج شده، می توان از آن در اجرای برنامه ها و اپلیکیشن های متنوع راحتی مورد استفاده قرار داد.

 معمولا استفاده از صفحه کلید در حین انجام برنامه های مختلف رایانه ای گیج کننده است. در این شرایط کاربر فراموش می کند که این بار هر کلید، میانبری (shortcut) برای کدام آیتم در هر برنامه رایانه ای است.

اکنون این مشکل با ابتکارعمل محققان شرکتی دانش بنیان در استرالیا حل شده است. آنها صفحه کلید جدیدی به نام  ادامه مطلب ...

نجات آیفون و آیپد از مرگ

نجات آیفون و آیپد از مرگ

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که رمزهای خود را فراموش کرده باشید. از رمز کارت بانکی گرفته تا رمز دستگاه‌های الکترونیک و موبایل. اما اگر از کاربران یک آی‌دیوایس اپل مانند آیفون، آیپد و حتی آیپاد باشید، فراموشی رمز عبور می‌تواند به قیمت از دست دادن دستگاه شما تمام شود. پس چنانچه شما هم از کاربران اپل هستید، با ما همراه باشید تا از اتفاقات ناگوار آینده پیشگیری کنید. 
ادامه مطلب ...

صدای اسپیکر را در مکالمات موبایلی افزایش دهید

صدای اسپیکر را در مکالمات موبایلی افزایش دهید

گاهی ممکن است هنگام برقراری تماس‌های صوتی با تلفن همراهتان صدای مخاطب ضعیف باشد و نتوانید متوجه حرف‌های ایشان بشوید.

ساده‌ترین روش برای رفع این مشکل  ادامه مطلب ...

ترجمه آنی متن از روی عکس با آیفون

ترجمه آنی متن از روی عکس با آیفون

فرض کنید به یک کشور خارجی سفر کرده‌اید و با زبان آن کشور نیز آشنایی ندارید. به لطف آیفونی که در اختیار دارید و ارتباط همیشه فعال اینترنتی خود تصمیم می‌گیرید به کمک فناوری از آیفون به‌جای مترجم کمک گرفته و متن‌های موردنظرتان را از زبان مبدا به مقصد یا برعکس ترجمه کنید. در این میان ممکن است تابلوی یک فروشگاه نظرتان را جلب کند و بخواهید متن نوشته شده روی تابلو را نیز ترجمه کنید.

در صورتی‌که متن به زبان انگلیسی باشد ‌براحتی می‌توانید آن را در نرم‌افزار ترجمه تایپ و معادل آن را مشاهده کنید اما فرض کنید به چین یا روسیه سفر کرده‌اید و متن نوشته شده نیز به زبان چینی یا روسی است. به نظر شما در این شرایط نیز می‌توان براحتی عبارت مشاهده شده را تایپ و معنای آن را مشاهده کرد؟

در این شرایط بهترین روش ترجمه استفاده از دوربین تلفن همراه و ترجمه متن از روی عکسی است که با دوربین ثبت می‌شود.

برای انجام این کار باید به روش زیر عمل کنید:  ادامه مطلب ...

نمایشگاه بین المللی روبات در مسکو

نمایشگاه بین المللی روبات در مسکو


بیش از سی روبات از کشورهای مختلف برای شرکت در نمایشگاه «روبو استیشن» از سراسر دنیا به مسکو آمده اند.

هدف نمایشگاه دادن فرصت به کودکان و نوجوانان و آشنا کردن آنها با مراحل ساخت و برنامه ریزی این ماشین های فوق العاده هوشمند است.

یکی از مسئولان نمایشگاه می گوید: «هدف نمایشگاه آشنا کردن کودکان با روبات است. می خواهیم به آنها نشان بدهیم روبات نه تنها خطرناک نیست. بلکه جالب است و بچه های می توانند با روبات کار کنند.»

یکی از روبات های جالب نمایشگاه، ساخت یک دانشمند ایرلندی است. این روبات، استاد جور کردن مکعب روبیک است. روبات با شکستن رکورد پیشین، مکعب روبیک را در ۲۰ ثانیه می چیند. سازنده این روبات صاحب عنوان سریع ترین جور کننده مکعب روبیک در کتاب رکورد گینس بود.

به گفته برگزارکنندگان، نمایشگاه «روبو استیشن» روزانه میزبان ۳ هزار نفر است و تا ۱۵ اکتبر ادامه دارد.

قابلیت‌های جدید مترجم گوگل در اندروید مارشمالو

قابلیت‌های جدید مترجم گوگل در اندروید مارشمالو

مترجم گوگل بهترین مترجمی است که می‌توانید به صورت رایگان (و یا حتی پولی) بیابید که حتی در مرورگر کروم بدون اینکه به وب‌سایت Google Translate بروید می‌توانید متون خود را از هر زبانی به زبان‌های دیگر تبدیل کنید.

اما این موضوع در اندروید کمی خسته کننده است و کاربران می‌بایست متن مورد نظر را کپی می‌کنند و سپس آن را برای ترجمه درون برنامه قرار دهند اما حال گوگل این مشکل را نیز برطرف کرده است.،در اندروید مارشمالو (اندروید 6.0) و با کمک نسخه 4.3 از مترجم گوگل کاربران می‌توانند تسلط کاملی بر ترجمه متون خود داشته باشند و به‌روز رسانی این اپلیکیشن در اندروید مارشمالو باعث ایجاد مزیت‌های جدیدی می‌شود که از طریق آن کاربران می‌توانند به محض انتخاب یک متن، ترجمه آن را نیز مشاهده کنند.

البته تا زمانی که کاربران به این نسخه مهاجرت نکنند استفاده از این قابلیت نیز برایشان میسر نخواهد بود و این افراد می‌بایست منتظر یک به‌روز رسانی رسمی باشند.

صعود عمودی میگ-۲۹ لحظاتی پس از بلند شدن از روی زمین

صعود عمودی میگ-۲۹ لحظاتی پس از بلند شدن از روی زمین


صنعت هوانوردی یکی از جذاب‌ترین صنایعی است که نمود اصلی خود را در زمان پرواز نشان می‌دهد، حال اگر این هواپیما یک جنگنده باشد، چالاکی و سرعت بالا بر زیبایی آن می افزاید. در ادامه می‌توانید صعود عمودی یک میگ ۲۹ را لحظاتی پس از پرواز به نظاره بنشینید.



میگ ۲۹ یکی از برترین جنگنده‌های حال حاضر جهان است که  ادامه مطلب ...

ورود نسل پنجم جنگنده ها به ارتش‌های جهان

ورود نسل پنجم جنگنده ها به ارتش‌های جهان


کشورهای مختلفی در تلاش هستند تا با ادامه به روزرسانی نیروی هوایی خود، از نسل جدیدی از جنگنده ها استفاده کنند که می توان از عنوان «نسل پنجم» برای آن استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آمریکا که نیروی هوایی آن در زمره پیشرفته ترین کشورهای جهان قرار دارد ساخت و توسعه نسل جدیدی از جنگنده های فوق مدرن موسوم به F-۳۵ Lightning II را دنبال می کند.

اطلاعات چندانی درباره این فناوری فوق پیشرفته نظامی در دست نیست اما گفته می شود از نسل جدید سیستمهای هوشمند و تهاجمی بهره می برد.

از کشورهای دیگری نظیر چین نیز خبر می رسد که مهندسان آنها بیکار ننشسته و نسل جدید جنگنده های خود یا همان نسل پنجم را طراحی می کنند.

در چین صحبت از J-۳۱ Gyrfalcon ۱ است که گفته می شود 
ادامه مطلب ...

جدیدترین سلاح شوک‌آور پلیس

جدیدترین سلاح شوک‌آور پلیس


مهندسان با بهبود طراحی سلاح دستی شوک‌آور الکتریکی پلیس، گلوله‌های جدیدی طراحی کرده‌اند که به جای 10 متر، تا 30 متر پرواز می‌کند و با انتقال جریان 500 ولتی، فرد مهاجم را تا 20 ثانیه فلج می‌کند.

اندکی از نیمه‌شب گذشته است. شما یک پلیس و در حال گشت‌زنی در شهر هستید که ناگهان، یک دزدی خیابانی را مشاهده می‌کنید. فرد مهاجم در فاصله 12 متری شما قرار دارد و به دلیل فاصله زیادش نمی‌توانید از اسلحه شوک‌آور خود استفاده کنید. شما فرمان ایست می‌دهید، سارق به درون یک کوچه فرار می‌کند، ولی کوچه بن‌بست است و سارق که اوضاع را این‌گونه می‌بیند، یک بطری پیدا می‌کند و به سمت سرتان پرتاب می‌کند و به این ترتیب برای خود موقعیتی فراهم کرده و به خیابان فرار می‌کند. شما اسلحه خود را می‌کشید و ...


به گزارش پاپ‌ساینس، 
ادامه مطلب ...

تاریخچه جهانی ژ۳

تاریخچه جهانی ژ۳

در طول دهه پنجاه ارتش آلملن غربی همانند سایر ارتش های کشورهای عضو ناتو نیاز به یک سلاح انفرادی با قابلیت شلیک فشنگهای51* 62/7 ناتو را احساس می کرد.در ابتدا آلمان ها سلاح اف ان فال FN FALساخت بلژیک را برای این منظور انتخاب کردند.در سال 1956 با ایجاد تغییراتی در سلاح سیرکا شوروی ارتش آلمان سلاحی تحت نام G1 ا تولید نمود.( لازم به ذکر است که سلاح سیرکا مادر دو سلاح معروف کلاشینگف و CEMTE که خود مدل ابتدایی سلاح ژ3 است ، می باشد این سلاح شاهد تحولاتی با دو نگرش متفاوت در طول تغییرات خود بوده است که یکی نگرش روسها و آقای کلاش نیکف بوده و دیگری نگاه اروپای غربی و مهندسان شرکت CEMTE اسپانیا و نهایتا شرکت هکلرو کخ آلمان بوده است) بنا به دلایل واضحی آلمان ها   ادامه مطلب ...

خب با ده اسلحه ی سبک و انفرادی برتر دنیا شروع می کنم..

خب با ده اسلحه ی سبک و انفرادی برتر دنیا شروع می کنم..

لازم به توصیح هست گه اسله هایی که میزارم بیشتر برای استفاده ی موثر و پر کاربرد بودنشون در جنگ های جهانی می باشند...البته به مرور هر کدام پیشرفت های قابل توجهی داشنند ولی من اکثرشون رو قدیمیترین تصویرها و ورژنشو گذاشتم و خیلی از این اسلحه ها خیلی خیلی چشم گیر و جهشی بوده پیشرفتشون.

1_ ak-47
مشخصات :
نوع : هجومی نیمه یا تمام خودکار
کشور مبدأ : اتحاد جماهیر شوروی
کالیبر (30. اینچ ) 7/62×32 میلیمتر
ظرفیت خشاب : 30 تیر
سرعت دهانه ی لوله : 2329 فوت (709.88 متر ) در هر ثانیه
میزان نواخت تیر : 600 گلوله در هر دقیقه 


به نظرم هیچوقت نمیشه محبوبتر و پرکاربردتر از این پیدا کرد..من که عاشقشم

2_ m16

مشخصات :
نوع : هجومی نیمه یا تمام خودکار
کشور مبدأ : ایالات متحده ی آمریکا
کالیبر : (223. اینچ ) 5/56×45 میلیمتر
ظرفیت خشاب : 20 - 30 گلوله
سرعت دهانه ی لوله : تقریبأ 3281 فوت (1000.05 متر ) در هر ثانیه
میزان نواخت تیر : 700-950 گلوله در هر دقیقه 


3_ lee- enfield smle
مشخصات :
نوع : گلنگدن دستی
کشور مبدأ : انگلستان
کالیبر : (30. اینچ ) 7/7×56 میلیمتر
سزعت دهانه ی لوله : تقریبا 2438 فوت ( 743.10 متر ) در هر ثانیه
میزان نواخت تیر : 15-20 تیر در هر دقیقه

2_ m16
مشخصات : 
ادامه مطلب ...