...&PROGRAM/MUSIC/PICTURE

...&PROGRAM/MUSIC/PICTURE

...&PROGRAM/MUSIC/PICTURE
...&PROGRAM/MUSIC/PICTURE

...&PROGRAM/MUSIC/PICTURE

...&PROGRAM/MUSIC/PICTURE

شناسایی ژن عامل اختلالات عصبی

شناسایی ژن عامل اختلالات عصبی

شناسایی ژن عامل اختلالات عصبی

محققان دانشگاه میامی به تازگی موفق به کشف ژن ناشناخته‌ای شدند که باعث انحطاط بافت‌های عصب بینایی و محیطی می‌شود.
جهش‌هایی در ژن SLC25A46 عامل وقوع طیف اختلالات آتروفی بینایی است. این ژن شبیه پروتئین UGO1 رمزگذاری شده است.

جهش در این ژن علائمی شبیه به آتروفی عصب بینایی از جمله زوال بینایی، تضعیف ماهیچه‌ها و عضلات و ساق پا در دهه اول زندگی ایجاد می‌کند.
درون میتوکندری ژنی به نام 

ادامه مطلب ...

۱۰ معمای بزرگ عالم ( قسمت دوم ) ۳) ماده چطور انباشته و به کهکشان ها تبدیل شد؟

۳) ماده چطور انباشته و به کهکشان ها تبدیل شد؟



۱۰ معمای بزرگ عالم ( قسمت دوم )

عکس ‏خدا در مقابل علم‏


۳) ماده چطور انباشته و به کهکشان ها تبدیل شد؟

درست پس از بیگ بنگ، عالم با توده گرم و درخشانی از گاز انباشته شده بود. پس از فقط چند صد میلیون سال، بخشی از این گازها کنار هم انباشته و به نخستین کهکشان ها تبدیل شد. اما این شکل گیری کهکشان ها چطور آغاز شد؟

چه می دانیم؟

امروز میتوانیم کهکشان هایی را رصد کنیم که کمتر از ۵۰۰ میلیون سال پس از بیگ بنگ شکل گرفته اند. برای اینکه نور آنها به ما برسد، زمانی چنان طولانی گذشته است که وقتی برای دیدنشان به اعماق فضا نگاه می کینم حتما در حال نگاه کردن به گذشته عالم هستیم و این به ما امکان می دهد که اجرام آسمانی گذشته را در زمانی درست پس از تولد عالم ببینیم.
به لطف این رصد ها ، اخترشناسان اکنون درباره ی چگونگی آغاز شکل گیری کهکشان ها نظریاتی دارند. آنها اکنون بطور کلی می دانند که کهکشان های کوچک چطور با یکدیگر برخورد می کنند و به تدریج به کهکشان های بزرگ تری که امروز می شناسم، تبدیل می شوند. آنچه به درستی روشن نیست، این است که چرا باید گازهایی که در عالم انباشته بودد در وهله نخست بر هم انباشته شوند و کهکشان ها را بسازند. اخترشناسان اغلب بر دو عامل مهم تمرکز می کنند، نخست افت و خیزهای چگالی این گاز در نتیجه بیگ بنگ است. این افت و خیزها نشان می دهند که گاز بی شک همگن نبوده، یعنی چگالی گاز در بخش هایی از آن بیشتر از بخش های دیگر بوده است . دانشمندان بر این باورند که گاز در نواحی چگال تر با سرعت بیشتری شروع به منقبض شدن کرده است و در مرحله ای دیگر کهکشان ها از همان جا شکل گرفته اند. هر چند محاسبات نشان می دهند که این چگالی برای شکل گیری کهکشان ها کافی نبوده است. در نتیجه عامل دوم یعنی ماده تاریک وارد صحنه می شود.

رفتار ماده تاریک ( یعنی ماده ای فرضی که فقط از روی گرانش با ماده معمولی بر هم کنش دارد. ) با ماده معمولی متفاوت است. شبیه سازی ها نشان می دهند که ماده تاریک به سرعت انباشته و به رشته های بلندی تبدیل می شود که مانند تار عنکبوت عالم را آکنده است. شاید همین رشته ها گرانش اضافی لازم برای شکل گیری کهکشان ها را فراهم کرده باشند، به ویژه جاهایی که با یکدیگر تقاطعی دارند.
رصدهای جدید تلسکوپ هابل نشان می دهد که توزیع کهکشان هایی که امروز می بینیم تقریبا همان توزیع رشته های ماده تاریک است که براساس شبیه سازی ها به آن می رسیم و این نشانه ای از نقش ماده تاریک در شکل گیری کهکشان هاست. تصویر بالا بخشی از این شبیه سازی را نشان می دهد. هر چند پرسش بزرگتر این است که این ماده تاریک چیست همچنین نقش دیگر واسطه ها مانند سیاه چاله ها هم اینجا ناشناخته است.

آیا ممکن است به پاسخ برسیم؟

تلسکوپ های پیشرفته در فضا و روی زمین باید به زودی به ما امکان بدهند که تا زمان پیدایش نخستین کهکشان ها به عقب بازگردیم. این امکان به همراه دانش جدید درباره ماده تاریک ممکن است این معما را حل کند.

۴) عالم از چه چیزی ساخته شده است؟

آشکار است که عالم پر از ستاره ، سیاره و سحابی های گازی است. هر چند بسیاری از محاسبات نشان از وجود چیز دیگری دارند که نمی توانیم آن را ببینیم. این ماده ناشناخته چیست؟

****
عکس:توزیع ماده تاریک در عالم که با توجه به تاثیر آن بر نور محاسبه شده است.
http://bigbangpage.com/…/uploads/2013/06/dark_matter_map.jpg
****

چه می دانیم؟

کهکشان ها در اندازه های مختلف ( در نتیجه با گرانش های متفاوت ) با سرعت های مشخصی به دور خود بچرخند تا از هم نپاشند اما تعداد ستاره های آنها با توجه به نوری که از آنها تابش می شود بسیار کمتر از آن است که سرعتشان ( و بنابراین گرانششان ) را توجیه کند. گرانش اجرام آسمانی پر جرم، نور کهکشان های دور دست را که از کنارشان می گذرد خمیده می کند، اما این نور اغلب پیش از انتظار ما خمیده می شود که نشان می دهد جرمی بزرگتر و نامرئی بر آن اثر می گذارد. اخترشناسان بر این باورند که ماده تاریک نامرئی مسئول این نیروی گرانش گمشده است. افزون بر این، عالم با سرعتی فزاینده در حال انبساط است که شاید عامل آن هم نیروی دافعه ای باشد که با نام انرژی تاریک از آن یاد می شود.
می توانیم به کمک فرمول مشهور اینشتین ( E= mc2 ) این انرژی را که باید در عالم حاضر باشد به جرم تفسیر کنیم. این تفسیر به ما نشان می دهد چه بخشی از عالم را ماده تاریک و انرژی تاریک تشکیل داده است. اما همچنان دانش ما درباره این اجزا کم است. نوترینوها و ویمپ ها ذرات سنگین با بر همکنش ضعیف از نامزدهای ماده تاریک هستند، انرژی تاریک خیلی راز آمیز تر است.

آیا ممکن است به پاسخ برسیم؟

دانشمندان آشکارسازهایی را در اعماق زمین می سازند تا بتوانند ویمپ ها و دیگر ذرات نامزد ماده تاریک را که شاید سازنده گرانش اضافی حاضر در عالم باشند، شکار کنند. علت اینکه آشکارسازها را در اعماق زمین می سازند این است که تداخل دیگر ذرات آمده از فضا جلوگیری کنند.
موضوع انرژی تاریک پیچیده تر است، هیچ نظریه قابل اعتنایی درباره ی ترکیب این انرژی وجود ندارد. جست و جو به دنبال آن هم بسیار سخت است. زیرا سنجش چگونگی شتاب گرفتن انبساط عالم سخت است.

ادامه دارد »»»

قسمت اول
https://www.facebook.com/God.VS.Science1/posts/405532482978180

عکس ‏خدا در مقابل علم‏

چگال‌ترین اجرام کیهان چیست؟

چگال‌ترین اجرام کیهان چیست؟

در دما و فشار سطح زمین، چگال‌ترین ماده شناخته شده عنصر فلزی اسمیم است که جرم هر یک سانتی‌مترمکعب آن ۲۲ گرم است. در کیهان اجسام به مراتب چگال تری وجود دارند، اما حد بالای چگالی در عالم چقدر است؟

عنصر فلزی اسمیم که جرم هر یک سانتی‌مترمکعب آن ۲۲ گرم (هر متر مکعب ۲۲ تن) میباشد، در دما و فشار نسبتا کم سطح زمین، چگال‌ترین ماده شناخته شده است. با این وجود حتی اسمیم هم به دلیل وجود ابرهای الکترونی که هسته اتم‌های آن را از هم جدا می‌کنند، پر از پف‌کردگی است. به طرز مرموزی این ابرهای الکترونی حالتی پایدار دارند و حتی فشار عظیم مرکز زمین، تنها به میزان اندکی می‌تواند اجسام جامد را متراکم کند. هسته فرو ریخته ستارگان عظیم که ما آنها را به نام ستارگان نوترونی می‌شناسیم، دارای فشار به مراتب بیشتری از سطح زمین است. در هسته این ستارگان، ماده به شکل غیرمتعارف و فوق فشرده‌ای وجود دارد، احتمالا بیشتر به صورت نوترون است که به همراه تعداد اندکی پروتون و الکترون با فشار پهلوی یکدیگر قرار گرفته‌اند. یک مترمکعب از این فرم «نوترونیوم» ماده در هسته یک ستاره نوترونی، احتمالا ۱۰ به توان ۱۸ کیلوگرم جرم دارد، یعنی یک میلیون میلیارد تن. 

ادامه مطلب ...

نگاهى به جنگ سایبرى  
زیرساخت‏ هاى مورد هجوم در جنگ سایبرى   

فناورى اطلاعات از میانه دهه 1980 بسیار سریع تکامل یافته و به موازات آن سیستم‏هاى اطلاعاتى نیز در سراسر جهان به شدت گسترش پیدا کرده‏اند. گسترش و هم‏گرایى رو به رشد فناورى‏ها و سیستم‏هاى اطلاعاتى و ارتباطى در جهان معاصر زیرساخت‏هاى اطلاعاتى را در تمامى سطوح جامعه گسترش و تعمیق بخشیده‏اند. در حال حاضر فعالیت شهروندان، فعالیت‏هاى اقتصادى و اجتماعى و خدمات سازمان‏هاى دولتى کاملاً به زیرساخت‏هاى اطلاعاتى و فناورى اطلاعات وابسته‏اند. این فرایند علاوه بر داشتن جنبه‏هاى مثبت به علت وابستگى فزاینده به زیرساخت‏هاى اطلاعاتى جامعه و کشور را به تبعات منفى نظیر آسیب‏پذیرى‏ها و ملاحظات امنیتى دچار مى‏کند. 



     

نگاهى به جنگ سایبرى 

                                زیرساخت‏هاى مورد هجوم در جنگ سایبرى

هادى ایمانى

فناورى اطلاعات از میانه دهه 1980 بسیار سریع تکامل یافته و به موازات آن سیستم‏هاى اطلاعاتى نیز در سراسر جهان به شدت گسترش پیدا کرده‏اند. گسترش و هم‏گرایى رو به رشد فناورى‏ها و سیستم‏هاى اطلاعاتى و ارتباطى در جهان معاصر زیرساخت‏هاى اطلاعاتى را در تمامى سطوح جامعه گسترش و تعمیق بخشیده‏اند. در حال حاضر فعالیت شهروندان، فعالیت‏هاى اقتصادى و اجتماعى و خدمات سازمان‏هاى دولتى کاملاً به زیرساخت‏هاى اطلاعاتى و فناورى اطلاعات وابسته‏اند. این فرایند علاوه بر داشتن جنبه‏هاى مثبت به علت وابستگى فزاینده به زیرساخت‏هاى اطلاعاتى جامعه و کشور را به تبعات منفى نظیر آسیب‏پذیرى‏ها و ملاحظات امنیتى دچار مى‏کند.

فناورى اطلاعات و زیرساخت‏هاى آن جوامع و کشورها را به طور گسترده به هم وابسته و هم‏بسته کرده است. این همبستگى و وابستگى با زیرساخت‏هاى حساس سنتى ایجاد شده و آسیب‏پذیرى‏هاى گسترده‏اى را در جنگ سایبرى به وجود آورده است. امروزه توسعه جنگ سایبرى به سوى زیرساخت‏ها مباحث فراوانى را در حوزه امنیت ملى و بین‏المللى شکل داده و نظریه‏هایى نیز ارائه شده است. هر کشورى که به زیرساخت‏هاى اطلاعاتى وابسته‏تر باشد در مقابل جنگ سایبرى علیه زیرساخت‏ها آسیب‏پذیرتر و نیازمند توجه بیشتر به حفاظت، تضمین، اطمینان و بقاپذیرى این زیرساخت‏هاست و نیز برنامه‏ریزى‏ها و دستورالعمل‏هاى گسترده و پیچیده‏ترى نیاز دارد. این اسناد و طرح‏ها را مى‏توان در کشورهاى پیشرفته از جمله آمریکا مشاهده نمود.

 

زیرساخت‏هاى حیاتى

یک زیرساخت مجموعه‏اى از شبکه‏ها و سیستم‏هاى وابسته به هم است که در بسیارى از سطوح و لایه‏هاى مختلف از جمله صنایع و نهادهاى مختلف و زنجیره تأمین کالا و خدمات با یکدیگر پیوند و وابستگى دارند. مى‏توان در یک طبقه‏بندى اولیه و کلى زیرساخت‏هاى حیاتى را به پنج حوزه اصلى تقسیم نمود که هریک داراى دامنه‏اى از زیرساخت‏ها درون خود هستند. این پنج حوزه عبارت‏اند از: 

ادامه مطلب ...

ماهواره ها در چه مدارهایی قرار می گیرند؟ ماهواره چیست؟

سوالات رایج

لغت ماهواره طبق تعریف ، به سفینه ای گفته می شود که درمداری به دوریک سیاره معمولا زمین درحال گردش باشد. در عصری که ما در آن زندگی می کنیم ماهواره وتکنولوژی وابسته به آن آنچنان درتاروپود جوامع بشری نفوذکرده وبه پیش می تازدکه نقش تعیین کننده آن درسیرتحولات تمدن بشری ،قابل توجه است .

بخشی ازتحقیقات وپژوهشهای علمی -تخصصی که درآزمایشگاههای مسقر در فضا انجام می شود ، هرگز نمی توانست روی کره زمین جنبه عملی به خود گیرد. این تحقیقات که بسیارمتعدد ومتنوع است ،درتخصصهای پزشکی ، داروسازی ، مهندسی مواد، مهندسی ژنتیک ودهها مورددیگر، تا به حال دستاوردهای بسیار ارزنده ای را به جوامع بشری عرضه کرده است .ماهواره ها که در فضا درحال گردشند، می توانند اطلاعات باارزشی در اختیارانسان قراردهند که منجربه تحولات شگرفی در زمینه های گوناگون شود. ماهواره های کشف منابع زمینی هواشناسی ، مخابراتی ، پژوهشی ونظامی ازاین نوعند.

این ماهواره هابسیاری ازناشناخته های جهان آفرینش را آشکار ساخته اند و تسهیلات گوناگونی نصیب جوامع بشری کرده انددر دنیای پرتحول وپرتحرک امروز، انسان کنجکاووجستجوگرهمواره درپی یافتن پاسخ به نیازهای خوداست واگر نتواند خواسته های خودرادرروی زمین بیابد، آنها رادرقعر دریاها، اقیانوسها یا درفضای بیکران جستجو خواهدکرد.

این تلاش پیوسته وپیگیراین نویدرا به ما می دهد که درآینده ، بسیاری از رازهای نهفته دیگرآشکار و درمسیر رشد وتکامل نوع بشر به کارگرفته می شوند. امیداست که دسترسی به این آیات الهی که ذره ای درمقابل بینهاین است ،انسان رابه عظمت وشکوه خالق این .شگفتیها آگاه سازد واورادرارتقای جلوه عبودیت خویش راهنما باشد .

 اجزای سیستم ماهواره ای مخابرات

سیستم ماهواره ای مخابرات مجموعه ای است از 

ادامه مطلب ...

روبات‌ قاتل 'نفعی برای بشریت ندارد'

روبات‌ قاتل 'نفعی برای بشریت ندارد'

بیش از صد دانشمند، پژوهشگر و کارشناس برجسته تکنولوژی درباره خطر روبات‌های قاتل هشدار داده‌اند.

آنها در نامه‌ای سرگشاده از راه افتادن مسابقه برای به کارگیری هوش مصنوعی در مقاصد نظامی اظهار نگرانی کرده‌اند.

این نامه امروز به بیست و پنجمین کنفرانس مشترک هوش مصنوعی که در بوئنوس آیرس آرژانتین برگزار می‌شود ارائه شده است.

این دانشمندان معتقدند فناوری هوش مصنوعی برای تولید روبات‌هایی که خود راسا می‌توانند برای کشتن تصمیم گرفته و اقدام کنند آنقدر پیشرفت کرده که تولید این ماشین‌ها در چند سال آینده کاملا امکان‌پذیر خواهد بود:

"برخلاف سلاح اتمی، این روبات‌ها به مواد اولیه‌ای که دسترسی به آن دشوار باشد نیاز ندارند بنابراین  

ادامه مطلب ...

بچه‌داری در عصر اینترنت

بچه‌داری در عصر اینترنت


بچه‌ها را در عصر یوتیوب و فیس بوک چطور باید بزرگ کرد؟ زمانی بود که بازی در کوچه، بخشی از بار مسئولیت پدر و مادر کم می‌کرد و شاید به آنها فرصتی می‌داد که نفسی تازه کنند. اما در دنیای خیابان‌های شلوغ و آپارتمانی که دیگر کسی همسایه‌هایش را نمی‌شناسد و کوچه‌ای هم برای بازی وجود ندارد. پدر و مادرها از طرفی می‌خواهند از تکنولوژی که دیگر جنبه‌های زندگی آنها را راحت‌تر کرده برای بچه‌داری استفاده کنند و از طرفی می‌دانند که دادن موبایل و تبلت به بچه‌ها- با آنکه آنها را ساعت‌ها سرگرم می‌کند- می‌تواند در روند رشد آنها اختلال ایجاد کند. یافتن حد وسط همیشه کار راحتی نیست.

بیبی سنتر (Baby Center)، که در سال ۲۰۰۱ و توسط شرکت معروف جانسون اند جانسون در سن فرانسیسکو راه‌اندازی شد، مختص به حاملگی و نوزادان است. از اینکه چطور برای حاملگی آماده شوید، چطور مدت زمان حاملگی و زمان وضع حمل را محاسبه کنید، در هر هفته حاملگی چه تغییراتی در وضع جنین بوجود می‌آید و... همه و همه را می‌توانید در 

ادامه مطلب ...

دنیایی هوشمند برای سگ‌‌‌ها

دنیایی هوشمند برای سگ‌‌‌ها


چند هفته‌ای است که اخبار حیوان‌آزاری زیادی از ایران به گوش می‌رسد. در برخی شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و اینستاگرام هم صفحه‌هایی هم برای دفاع از حیوانات و هم برای بسیح مردمی برای سر به نیست کردنشان درست شده است.

با آنکه در کشور ما هنوز داشتن حیوانات خانگی امر مرسومی نیست، اما در بسیاری از کشورهای جهان،‌ حیوانات خانگی جزوی از اعضای خانواده به شمار می‌روند. بچه‌هایی که هیچ وقت بزرگ نمی‌شوند و هیچ وقت هم والدین انسانی‌شان را ترک نمی‌کنند!

این بار به سراغ اپلیکشن‌هایی می‌رویم که برای این دوستان باوفای انسان‌ها ساخته شده‌اند.

اگر یادتان باشد در یکی از مطالب قبلی در خصوص وب سایت ایر بی‌ اند بی (Air B and B) صحبت کردیم که در آن مردم خانه‌شان یا اتاقی در خانه‌شان را برای مدت کوتاه به بقیه اجرا می‌دهند. چیزی مثل هتل. شرکت/ اپلیکشن داگ وکی (Dog Vacay) هم همین‌کار را می‌کند، منتها برای سگ‌ها.

فرض کنید قرار است به مسافرت بروید و نمی‌توانید سگ‌تان را با خود ببرید. این سایت به شما کمک می‌کند که خانه موقت مناسبی برای او بیابید. یا اینکه کسی را پیدا کنید که در طول روز به خانه شما بیاید و با سگ‌تان بازی کند. هویت این افراد توسط این سایت بررسی می‌شود و مثل ایر بی اند بی، مشتریان قبلی به این افراد نمره رد یا قبولی می‌دهند و شما با خواندن نوشته‌های بقیه - و البته قیمتی که هر فرد برای هر شب نگاه‌ داشتن یا سر زدن به سگ شما دارد- تصمیم می‌گیرد که بهترین گزینه برای شما کدام است.

این سایت بیش از بیست هزار نگاه‌دارنده حیوانات در سراسر آمریکا دارد. آنها قول می‌دهند که 

ادامه مطلب ...

طرح «ترسناک» گوگل

طرح «ترسناک» گوگل



عکس تزئینی است.

ادامه مطلب ...

جلوگیری از آفتاب‌سوختگی با تکنولوژی هوشمند

جلوگیری از آفتاب‌سوختگی با تکنولوژی هوشمند



تنها در آمریکا هر ساله ۳ و نیم میلیون نفر به سرطان پوست مبتلا می‌شوند و این در حالی است که کمتر از یک‌سوم مردم این کشور به طور مرتب از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنند. نور آفتاب یک اشعه مرئی و دو اشعه نامرئی ماورای بنفش و مادون قرمز دارد که باعث التهاب پوست می‌شوند که به آن آفتاب‌سوختگی می‌گویند. پزشکان سال‌هاست که استفاده از کرم‌های ضد آفتاب سوختگی را توصیه می‌کنند، اما خیلی از مردم این توصیه‌ها را جدی نمی‌گیرند.


اما تکنولوژی ممکن است به ما کمک کند که یادمان به اشعه‌های مضر آفتاب باشد. June نام ابزار «پوشیدنی»(wearable) تازه‌ای است که می‌شود آن را به صورت گردنبند یا سنجاق سینه استفاده کرد. در حالی‌ که پوشیدنی‌های دیگر (مانند فیت بیت، میس‌شاین یا ساعت اپل) به اندازه‌گیری میزان تحرک،‌ خواب و خوراک می‌پردازند، June کارش بررسی مداوم میزان اشعه آفتاب است. حس‌گرهای این ابزار، به طور مداوم میزان اشعه ماورا بنفش را اندازه می‌گیرند و شما می‌توانید میزان آن را در اپلیکشنی که در تلفن هوشمندتان نصب می‌کنید (و به June متصل است) مشاهده کنید.

این اپلکیشن که به طور مجانی در تلفن‌های سیستم آی او اس (آیفون) قابل نصب است، به شما پیش‌بینی وضع هوا، میزان اشعه آفتاب، میزان اشعه‌های ماورا بنفش و مادون قرمز را می‌گوید و به شما پیشنهاد می‌دهد که کرم ضد آفتاب با چه SPF را استفاده کنید. همینطور آیا لازم به گذاشتن عینک آفتابی دارید یا نه. 
ادامه مطلب ...

مخترع اس‌ام‌اس درگذشت

مخترع اس‌ام‌اس درگذشت



متی مکونن، یکی از پیشگامان فن‌آوری که او را به عنوان پدر پیامک (اس. ام. اس) می‌شناسند، در سن ۶۳ سالگی در گذشت.

در حالی‌که بسیاری مکونن فنلاندی را به عنوان مخترع پیامک می‌شناسند، او همیشه با این لقب (و همینطور «پدر پیامک») مخالف بوده و می‌گفته که در بهترین حالت پدر خوانده پیامک است چرا که این نوع از خدمات تلفنی توسط تیمی از مهندسان تلفن در شرکت نوکیا طراحی شده و او به تنهایی مغز متفکر این ایده نبوده است. 

ادامه مطلب ...

اپلیکیشن‌هایی برای طراحی داخلی خانه

اپلیکیشن‌هایی برای طراحی داخلی خانه


هوم استایلر HomeStyler اپلیکیشنی برای طراحی داخلی خانه

 برای اغلب ما خانه، چیزی غیر از چهار دیواری آجری و سیمانی است که محتویات ساختمانی آن را تشکیل می‌دهد. برای اغلب ما خانه مفهومی از گرما، آرامش و آسایش است. جایی که دغدغه‌های دنیای بیرون تمام می‌شود و می‌توانیم در آخر هر روز نفسی تازه کنیم.

بنابراین عجیب نیست که در طراحی یک خانه نه فقط مسئله استحکام و مصالح مطرح است بلکه طراحان می‌خواهند این مفهوم آرامش و آسایش را هم در آن بگنجانند. اما اتفاقی که در دنیای مدرن افتاده سری سازی خانه‌هاست. به این معنا که یک پروژه ساختمانی با ده‌ها واحد شبیه به هم ساخته می‌شود در حالیکه ساکنان این واحدها مثل هم نیستند.

برای همین است که مفهوم طراحی داخلی- یا شخصی سازی فضای زندگی- وارد معماری مدرن شده است و بازار طراحی داخلی رونق بی‌سابقه‌ای پیدا کرده است. شما می‌توانید فرد متخصصی را استخدام کنید که خانه یا محل کارتان را بر اساس سلیقه و نیازتان دکور کند یا اینکه از اپلیکشن‌هایی استفاده کنید که این کار را برای شما راحت می‌کنند. از اندازه گرفتن اتاق‌ها گرفته، تا پیشنهاد رنگ و مبلمان و همینطور شبیه سازی فضای ساختمان شما با مدل‌های کامپیوتری 

ادامه مطلب ...

اپلیکیشن‌هایی برای ورزش روزانه

اپلیکیشن‌هایی برای ورزش روزانه

از دویدن شروع کنیم که به ارزانترین ورزش‌ها معروف است. اپلیکشن‌های زیادی وجود دارند که شما را برای دویدن چه تا سر کوچه و چه برای مسابقه ماراتن آماده می‌کند. یکی از معروفترین آنها 

ادامه مطلب ...

فیس‌بوک شناسایی می‌کند؛ حتی بدون دیدن صورت شما

فیس‌بوک شناسایی می‌کند؛ حتی بدون دیدن صورت شما



فنآوری تشخیص افراد از روی چهره‌ آنها تازه نیست. چند سالی است که فیس بوک، گوگل‌پلاس و دیگر شبکه‌های اجتماعی از روی داده‌های قبلی (به عنوان مثال عکس‌های دیگری که فرد در آنها شناسایی شده است) می‌توانند هویت شخص را تشخیص دهند (یا حداقل با تقریب خوبی درست حدس بزنند) اما حالا فیس‌بوک نرم‌افزار تازه‌ای را امتحان می‌کند که در آن حتی لازم نیست صورت شما در عکسی مشخص باشد تا بشود حدس زد شما چه کسی هستید! فیس‌بوک می‌گوید که این نرم‌افزار از روی قد، وزن، شکل بدن، مدل مو و حتی لباسی که شما بر تن کرده‌اید می‌تواند هویت شما را با تقریب بسیار خوبی (۸۳ درصد ) شناسایی کند. 

ادامه مطلب ...

گوگل به‌دنبال راز طول عمر

گوگل به‌دنبال راز طول عمر



یک شرکت بیوتکنولوژی (فن‌آوری زیستی) متعلق به شرکت گوگل، می‌خواهد سر از راز جوانی و طول عمر در آورد!

وقتی کالیکو (Calico: مخفف California Life Science LLC) در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد، لری پیج- یکی از بنیانگذاران گوگل- گفته بود که هدف ما این است که با استفاده از بیوتکنولوژی و با نگاهی به آینده زندگی میلیون‌ها نفر را بهتر کنیم.

حالا قرار است کالیکو با شرکت Ancestry.com که متخصص تشخیص گذشته و تبار آدم‌ها از روی دی ان ای آنهاست، در پروژه تازه‌ای بر روی تاثیرات موروثی بر روی طول عمر همکاری کند.

شرکت Ancestry.com که بزرگترین شرکت خصوصی تحقیق و تفحص در زمینه ژن است،‌ در سال ۱۹۸۳ در ایالت یوتا در آمریکا تاسیس شد. آنها با گرفتن ۹۹ دلار به آدم‌ها می‌گویند که ریشه و تبار آنها به کجا می‌رسد. بعد از گذشته بیش از بیست سال از آغاز فعالیت این شرکت، حالا آنها داده‌های عظیمی از ژن‌های افراد مختلف در اقصی نقاط کره زمین دارند.

گوگل‌ نه تنها به میلیون‌ها مدل دی ان ای این شرکت دسترسی خواهد داشت بلکه قادر خواهد بود به شجره‌نامه مشتریان،‌ مکان تولد،‌ زمان و علت مرگ آنها و اجدادشان هم دسترسی داشته باشد. 

ادامه مطلب ...

ناسا از کشف شبیه‌ترین سیاره به زمین خبر داد

ناسا از کشف شبیه‌ترین سیاره به زمین خبر داد



طرحی که ناسا منتشر کرده و در آن تصویر زمین و خورشید (چپ) با طرحی از کپلر-452ب و خورشیدش شبیه‌سازی شده است.

ناسا، سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا، روز پنجشنبه اول مرداد از کشف نخستین سیاره‌ای خبر داد که در اندازه‌ای شبیه به زمین، در فاصله‌ای قابل سکونت به دور ستاره‌اش و تقریبا مشابه فاصله زمین با خورشید، می‌چرخد.

این نخستین بار در تاریخ است که سیاره‌ای با مشخصاتی تا این اندازه شبیه به زمین، در گیتی کشف می‌شود و کشف آن، هیجان فوق‌العاده دانشمندان و فضاشناسان را به دنبال داشته است.

به گزارش تلویزیون سی‌ان‌ان، اگرچه هنوز مشخص نیست که این سیاره نیز مانند زمین، از آب، هوا و خاک و سنگ تشکیل شده باشد اما کشف چنین سیاره‌ای، دستاورد بسیار بزرگ و بی‌سابقه‌ای به شمار می‌آید.

سیاره جدید به افتخار فضاپیمای یابنده‌اش که کپلر نام دارد، کپلر-۴۵۲ب نام‌گذاری شده است.

کپلر-۴۵۲ب در فاصله ۱۴۰۰ سال نوری با زمین و در صورت فلکی ماکیان قرار دارد و تقریبا ۶۰ درصد بزرگتر از زمین است.

ناسا می‌گوید که این سیاره «پسرعموی پیرتر و بزرگ‌تر زمین» است

فاصله این سیاره با ستاره‌اش تقریبا مشابه فاصله زمین تا خورشید است؛ فاصله‌ای که در فضاشناسی به آن فاصله قابل سکونت می‌گویند. در این فاصله احتمال وجود آب به عنوان مایع اصلی حیات وجود دارد.

تخمین زده می‌شود که نیروی جاذبه در کپلر-۴۵۲ب تقریبا دو برابر زمین باشد.

اگرچه فاصله این سیاره با خورشیدش کمی بیشتر از فاصله زمین تا خورشید است اما به دلیل اینکه ستاره سیاره تازه کشف شده روشن‌تر است، کپلر-۴۵۲ب تقریبا به همان اندازه انرژی از آن دریافت می‌کند که زمین از خورشید.

جان جنکینز، از مسئولان این پروژه گفته است که «زمین امروز کمی کمتر تنهاست».

آقای جنکینز افزوده که سیاره تازه کشف شده «به احتمال قریب به یقین دارای جو است» اگرچه هنوز نمی‌شود گفت که ماده آن از چیست.

گردش کپلر-۴۵۲ب به دور خورشیدش ۳۸۵ شبانه‌روز طول می‌کشد که بسیار شبیه به زمین است. 

ناسا تخمین می‌زند که این سیاره بیش از شش میلیارد سال است که در این فاصله به دور خورشیدش می‌گردد و این زمان مناسبی برای به وجود آمدن حیات بر روی آن است.

پیش از کشف کپلر-۴۵۲ب، سیاره دیگری به نام کپلر-۱۸۶اف شبیه‌ترین سیاره به زمین شناخته می‌شد که با ۵۰۰ سال نوری فاصله با ما، ۱۰ برابر از زمین بزرگتر بود اما تنها یک سوم انرژی را که زمین از خورشید می‌گیرد، از خورشیدش دریافت می‌کند.

پروژه ۶۰۰ میلیون دلاری کپلر از سال ۲۰۰۹ و با هدف کشف سیاره‌های احتمالا قابل سکونت در کهکشان راه شیری آغاز به کار کرد

شروع پروژه جستجو برای یافتن فرازمینی ها با حمایت هاوکینگ

شروع پروژه جستجو برای یافتن فرازمینی ها با حمایت هاوکینگ

یک پروژه تازه برای پاسخگویی به این سوال که آیا در نقاط دیگر هستی آثار حیات وجود دارد یا نه با حمایت پروفسور استیون هاوکینگ شروع شده است.

گفته می شود که این بزرگترین پروژه در حمایت از جستجو برای یافتن موجودات هوشمند فضایی است.

در این برنامه  

ادامه مطلب ...

جدیدترین گوشی لومیا با ویژگی های منحصر به فرد

جدیدترین گوشی لومیا با ویژگی های منحصر به فرد

شرکت مایکروسافت در حال طراحی دو گوشی جدید لومیا است که از ویژگی های منحصر به فرد آن ها داشتن حسگر عینبیه و شارژر وایرلس Qi است.
جدیدتری لومیا در راه است! نسل بعدی گوشی های لومیا که پس از لومیا 930 می آیند،با نام های Talkman و Cityman در پاییز امسال در نمایشگاه IFA آلمان رونمایی خواهند شد که شاید از ویژگی های منحصر به فرد و جدید این گوشی ها شگفت زده شوید.

 
ادامه مطلب ...

ویژه اندروید؛ برنامه کنترل از راه دور کامپیوتر +دانلود

ویژه اندروید؛
برنامه کنترل از راه دور کامپیوتر +دانلود
شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که نیاز داشته اید از راه دور کامپیوتر خود را کنترل کنید، با استفاده از نرم افزار Teamviewer شما می توانید به راحتی از هر جایی به کامپیوتر خود متصل شوید.
شما می توانید با استفاده از نرم افزار TeamViewer به راحتی به سیستم های دیگر متصل شده و آن ها را از راه دور کنترل کنید. با اجرا کردن این نرم افزار در کامپیوتر و نصب نسخه اندرویدی، شما می توانید رایانه خود را از هرجایی با استفاده از تلفن همراهتان کنترل کنید. این ویژگی می تواند در مواقعی که دوستانتان نیاز به راهنمایی های کامپیوتری دارند نیز بسیار مفید باشد.

از ویژگی های این برنامه می توان به قابلیت انتقال فایل میان دو دستگاه، امنیت بسیار بالا، پشتیبانی از ویندوز های XP، 7، 8  و ... اشاره کرد. 

برنامه کنترل از راه دور کامپیوتر +دانلود


برنامه کنترل از راه دور کامپیوتر +دانلود

 

دانلود در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

هویت مخوف ترین مجرمان سایبری جهان فاش شد

هویت مخوف ترین مجرمان سایبری جهان فاش شد

پلیس فدرال آمریکا (FBI) این هفته لیست مجرمان سایبری تحت تعقیب خود را به‌روز کرد و با انتشار گزارش رسمی اظهار داشت برای کسانی که نشانی از این افراد ارائه دهند جایزه 3/4 میلیون دلاری در نظر گرفته است.
افشای هویت بزرگترین مجرمان سایبری جهان از بوگاچف تا فرهان ارشد و نور عزیزالدین!البته این مرکز توضیح داد که از همه مهم‌تر به دنبال یک هکر روسی موسوم به «میخاییلویچ بوگاچف» می‌گردد و او را خطرناک‌تر از تمام مجرمان سایبری جهان می‌داند.

بوگاچف به تنهایی 3 میلیون دلار از جایزه مذکور را به خود اختصاص داده است و به دلیل ساخت بوت‌نت خطرناک Gameover Zeus، این روزها بزرگترین مجرم سایبری جهان شناخته می‌شود. «نیکولا پوپسکو» هکر رومانیایی هم جایزه یک میلیون دلاری دارد و مابقی مجرمان سایبری بزرگ جهان با جوایز 50 تا 100 هزار دلاری در گوشه‌ای پنهان شده‌اند و FBI سعی کرده است با در نظر گرفتن این جوایز بزرگ از مردم کمک بگیرد.
 
ادامه مطلب ...

قوانین داعش برای کافی نت ها!

قوانین داعش برای کافی نت ها!

بعد از اقدامات تعجب برانگیز گروه تروریستی داعش این بار نوبت به وضع قوانین برای کافی نت ها رسید.
گروه تروریستی داعش در منطقه الرقه سوریه که دو سال است بر آن سیطره پیدا کرده قوانین عجیبی در خصوص کافی نت ها وضع کرده است.
 
بر پایه این گزارش؛فعالان رسانه ای در الرقه اعلام کردند که داعش فعالیت های اینترنتی در کافی نت ها را تنها از ساعت 9 تا 17 مجاز دانست.
 
قوانین داعشی کافی نت ها


 
ادامه مطلب ...

نوکیا 1100 وسیله ای برای تبلیغات! +عکس

نوکیا 1100 وسیله ای برای تبلیغات! +عکس

به نظر می رسد که شرکت های چینی معروف به کپی برداری اینبار روش جدیدی را برای تبلیغ محصولات خود انتخاب کرده اند، هدیه دادن تلفن های همراه 1100 نوکیا!

چندی پیش شرکت Meizo دست به ابتکاری جالب زد و برای دعوت از شرکنندگان در کنفرانس خبری خود، جعبه هایی را دربرگیرنده تلفن همراه نوکیا ۱۱۱۰ و همچنین کارت حاوی تاریخ و زمان برگزاری مراسم برای آنها ارسال کرد و جالب است بدانید که هیچگونه توضیحی در مورد علت قرار دادن این موبایل داخل جعبه ارائه نکرد.

برخی این اقدام میزو را اینگونه تعبیر کردند که احتمالا شایعات قبلی در مورد همکاری این کمپانی با نوکیا صحت دارد اما بعضی دیگر نیز اینطور نتیجه گرفتند که Meizo قصد دارد با این کار نشان دهد محصول آتی اش می تواند همچون نوکیا ۱۱۱۰ افسانه ای و ماندگار خواهد بود.

گفتنی است دستگاهی که قرار است در مراسم پیش رو معرفی شود احتمالا مدل تازه ای از موبایل اقتصادی m2 است. حال باید به اطلاع تان برسانیم که کمپانی چینی ZTR نیز دعوت نامه های مربوط به کنفرانس خبری آتی خود که قرار است در تاریخ هفتم مرداد ماه برگزار گردد را ارسال نموده و در نظر دارد که میان رده V5 را در جریان آن معرفی نماید.

اما جعبه هایی که همراه با این دعوت نامه ها برای گیرندگان ارسال شده نیز حاوی یک دستگاه موبایل نوکیا ۱۱۱۰ است، اما این بار نه یک دستگاه سالم بلکه یک ۱۱۱۰ خراب و شکسته.

بنابراین روشن است که ZTE با این اقدام سعی دارد نشان دهد که موبایل آتی آن، m2 شرکت رقیب را هم کنار خواهد زد. گفتنی است که این دو رقیب چینی این اواخر عملکرد خوبی را از خود نشان نداده اند.

حتما به یاد دارید که در تلفن های هوشمند Meizo از یک دایره خازنی به عنوان دکمه هوم استفاده شده بود اما اخیرا این کمپانی تصمیم گرفته که مجددا دکمه فیزیکی را جایگزین آن نماید.

جالب است بدانید شایعات حکایت از آن دارند که ZTE نیز به نحوی در مورد این دکمه دایره ای شکل دنباله رو Meizo بوده است و قصد دارد همین تغییرات را در محصولات آتی اش اعمال نماید.

اما نکته جالب تر اینجاست که تصاویر منتشر شده از محصول آتی ZTE به نام V5 شباهت زیادی به موبایل MX4 از شرکت Meizo دارد.


نوکیا 1100 وسیله ای برای تبلیغات! +تصاویر

فراخوان خودروهای فیات به علت احتمال هک شدن !

فراخوان خودروهای فیات به علت احتمال هک شدن !
خودروسازی فیات کرایسلر اعلام کرده ۱.۴ میلیون خودروی تولیدی خود را برای رفع آسیب پذیری در مقابل هک از راه دور، فرا خوانده است.
این فراخوانی امنیتی داوطلبانه در پی افشای آسیب پذیری یاد شده به دست مجله Wired اتفاق افتاده و شامل خودروهایی می شود که به سیستم صوتی تصویری ۸.۴ اینچی دارای دانگل USB مجهز هستند.
فراخوانی خودروهای کرایسلر به علت احتمال هک شدن آن ها!
 
ادامه مطلب ...

چگونه ایمیل واقعی و سارق را تشخیص دهیم؟

چگونه ایمیل واقعی و سارق را تشخیص دهیم؟

نتایج این تست برای کارشناسان امور امنیت سایبری محرز کرد تکنیک های فیشینگ امروزه متقاعدکننده تر و در عین حال خطرناک تر شده اند.
نتایج تحقیق جدید موسسه امنیت اطلاعات در فضای مجازی Intel Security نشان می دهد که قریب ۸۰ درصد مردم عادی قادر به تمایز بین یک ایمیل فیشینگ و یک ایمیل صحیح و سالم نیستند.

فیشینگ (Phishing) به تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و… از طریق جعل یک وب سایت، آدرس ایمیل و… گفته می شود.

چگونه ایمیل واقعی و سارق را تشخیص دهیم؟

شبکه های اجتماعی و وب سایت های پرداخت آنلاین از جمله اهداف حملات فیشینگ هستند.

علاوه بر آن، ایمیل هایی که با این هدف ارسال می شوند و حاوی پیوندی به یک وب سایت هستند در اکثر موارد حاوی بدافزار هستند.

عمل فیشینگ یا سرقت آنلاین به صورت کپی دقیق رابط گرافیکی یک وب گاه معتبر مانند بانک های آنلاین انجام می شود.

ابتدا کاربر از طریق  
ادامه مطلب ...

رواج بی اخلاقی در تلگرام آن را فیلتر خواهد کرد؟ + تصاویر


رواج بی اخلاقی در تلگرام آن را فیلتر خواهد کرد؟ + تصاویر

کمتر برنامه‌ای در حوزه فضای مجازی قابلیت Open Source بودن را داست اما استفاده نامناسب از این قابلیت و ساخت استیکر هایی که عفت و عرف جامعه اسلامی - ایرانی را نادیده می گیرد تلگرام را به سیبلی برای منتقدان تبدیل کرده و این نرم افزار را تا مرز فیلتر شدن پیش ببرد.
نفوذ چشمگیر ارتباطات در بستر اینترنت و استفاده وسیع از تلفن های همراه هوشمند، بازاری داغ برای طراحان نرم افزار ایجاد کرده که انگار تا سالها شعله های آن کم فروغ نمی شود، در هر زمینه ای نرم افزاری در غالب فضای وب و یا تلفن های همراه به بازار معرفی شده است. 

نرم افزار هایی که در بستر اینترنت امکان برقراری تماس صوتی و تصویری، انتقال پیام، فیلم و یا هر نوع فایل چند رسانه ای را به صورت رایگان برای کاربر فراهم می کنند از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

مزیتی که برای تلگرام دردسر ساز شده است

استقبال کاربران ایرانی از نرم افزارهای پیام رسان به گونه ای بوده که در بازار دانلود این نرم ‏افزارها بیش از 2 میلیون دانلود ثبت شده است.اما این روند همیشه با مخالفت‌هایی در کشور ‏روبه‌رو بوده که در بعضی مواقع مسدود‌سازی این خدمات را به همراه داشته است. ‏
 
ادامه مطلب ...