...&PROGRAM/MUSIC/PICTURE

...&PROGRAM/MUSIC/PICTURE

...&PROGRAM/MUSIC/PICTURE
...&PROGRAM/MUSIC/PICTURE

...&PROGRAM/MUSIC/PICTURE

...&PROGRAM/MUSIC/PICTURE

جت جنگنده میگ 29

میگ-۲۹ (به روسی: МиГ-۲۹) هواپیمایی جنگنده با هدف ایجاد برتری هوایی است که توسط شرکت میگ در اتحاد جماهیر شوروی طراحی و ساخته شد. طراحی این هواپیما در دهه ۱۹۷۰ آغاز و اولین فروند از این هواپیما در سال ۱۹۸۳ وارد خدمت شد که همچنان توسط روسیه و بسیاری کشورهای دیگر استفاده می‌شود. هواپیمای میگ-۲۹ از بهترین محصولات صادراتی برای شوروی در زمان خود و برای روسیه در حال حاضر بوده‌است. میگ-۲۹ به همراه سوخو-۲۷ به منظور رقابت با جنگنده‌های آمریکایی اف-۱۵ ایگل و اف-۱۶ فالکن ساخته شدند.
جت جنگنده دوموتوره و دوسکانه میگ-۲۹ شباهت زیادی به جنگنده بزرگ‌تر سوخو-۲۷ دارد که همزمان با آن طراحی و تولید شد. میگ-۲۹ از برخی نظرها قابلیت برابر و یا بالاتری از جنگنده آمریکایی اف-۱۵سی دارد.
نامگذاری ناتو این هواپیما فالکروم (Fulcrum) است.
 

ادامه مطلب ...

جت جنگنده سوخو سو–34

سوخو سو-۳۴ (به روسی: Сухой Су-34) (با نام فول بک در ناتو) جت جنگنده بمب افکن دوسرنشینه و دوموتوره ساخت سوخو در روسیه است که بر اساس جنگنده برتری هوایی سوخو-۲۷ طراحی شده است. سوخو-۳۴ برای تکمیل و جایگزینی جنگنده ضربتی سوخو-۲۴ در نیروی هوایی روسیه ساخته شده‌است.
سوخو-۳۴ برای رخنه مافوق صوت و ارتفاع بالا به فضای هوایی دشمن طراحی شده و قادر به حمل هشت تن انواع موشک و بمب و شلیک از فاصله ۲۵۰ کیلومتری است. این جنگنده به یک کابین زرهپوش، و پادکارهای پیشرفته مجهز شده و قادر است ضربات ترکش‌های موشک و برخورد مستقیم سلاح‌های کالیبر پائین را تجمل کند.
 
ادامه مطلب ...

جت جنگنده چندمنظورهٔ یوروفایتر تایفون

یوروفایتر تایفون (Eurofighter Typhoon) یک جت جنگنده چندمنظورهٔ دوموتوره با کانارد و بال دلتا است. این هواپیما توسط کنسرسیومی اروپایی متشکل از سه شرکت بی‌ای‌ئی سیستمز، ای‌ای‌دی‌اس و آلنیا آئروناتیکا طراحی و ساخته می‌شود. این پروژه توسط نتما (NETMA، یوروفایتر ناتو و آژانس مدیریت تورنادو) که به عنوان مشتری اصلی فعالیت می‌کند مدیریت شد.
طراحی این هواپیما از سال ۱۹۸۳ در پی پروژه مشترک پنج کشور بزرگ اروپای غربی؛ بریتانیا، آلمان غربی، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه برای ساخت یک هواپیمای جنگنده آغاز شد و در سال ۱۹۸۶ کمپانی یوروفایتر جی‌ام‌بی‌اچ (Eurofighter GmbH) برای ساخت این پروژه تشکیل شد. فرانسه به دلیل اختلاف نظر در مورد نیازهای عملیاتی هواپیما خیلی زود از پروژه خارج شد و طراحی جنگنده‌ای کاملا فرانسوی را پی گرفت. نخستین پیش‌نمونه یوروفایتر در سال ۱۹۹۴ به پرواز درآمد اما پایان جنگ سرد پیشرفت پروژه را به تاخیر انداخت و ورود رسمی این جنگنده به خدمت نظامی تا سال ۲۰۰۳ طول کشید. پروژه فرانسوی‌های هم به ساخت داسو رافال منتهی شد. رافال نزدیکترین همتای یوورفایتر، هم از نظر ظاهری و هم از لحاظ قابلیت‌های جنگی است و اکنون به مهمترین رقیب یوروفایتر در بازار صادراتی تبدیل شده‌است.
 
ادامه مطلب ...

هواپیمای جنگنده ، آموزشی شفق

هواپیمای شفق ماکتی در اندازه واقعی از یک هواپیمای تمرینی و سبک حمله به زمین بود که توسط دانشگاه مالک اشتر طراحی شد و ادعا گردید در آن از مواد جاذب رادار استفاده شده است. در سال ۱۳۸۱ اعلام شد که اولین پرواز آزمایشی این هواپیما در سال ۱۳۸۳ انجام خواهد شد. اما در سال ۱۳۸۴ پرواز آزمایشی هواپیما به سال ۱۳۸۷ معوق شد. طرح این هواپیما عیناً مشابه یک جنگنده سبک و آموزشی است که در اواخر جنگ سرد شورای طراحی میکویان (میگ) آن را طراحی کرده بود. اما با وجود این شباهت آشکار مسئولان دانشگاه مالک اشتر الهام گرفتن از طرح روس‌ها را رد کرده و آن را یک طراحی کاملاً ایرانی معرفی می کنند.

  ادامه مطلب ...

هواپیمای جت جنگنده صاعقه

صاعقه هواپیمای جت جنگنده ساخت ایران است. در این هواپیما از بدنه هواپیمای اف-۵ استفاده شده است. تفاوت ظاهری این هواپیما با اف-۵ وجود دو سکان عمودی V شکل است که برای ایجاد توانایی لازم برای مانور پذیری بهتر جنگنده صورت گرفته است. هواپیمای جنگنده صاعقه، احتمالاً ۱۰ تا ۱۵ درصد بزرگ‌تر از هواپیماهای اف-۵ است. هواپیما دو سکان عمودی V شکل (برای کاهش سطح مقطع راداری) داشته و از همان موتورها والکترونیک پروازی هواپیمای F-5 بهره میبرد.

اولین اسکادران تخصصی صاعقه در اسفند ۱۳۸۸ در پایگاه دوم شکاری تبریز تشکیل شد.

این هواپیما جدیدترین بهینه‌سازی جنگنده اف-۵ است. اف-۵ یک جنگنده آمریکایی ساخت شرکت نورتروپ است که در سال ۱۹۵۸ اولین پرواز آزمایشی خود را انجام داده و از دهه ۱۳۴۰ وارد نیروی هوایی ایران هم شد. تغییراتی که در صاعقه نسبت به اف-۵ انجام شده لزوماً به معنی برتری آن بر اف-۵ نیست. تاثیری که دو سکان بر قدرت مانور این هواپیما می‌گذارد مورد بحث است و ظرفیت حمل مهمات آن نیز تغییر چندانی نسبت به اف-۵ نداشته‌است. وجود سکان‌های شبیه به اف-۱۸ باعث شده تا در برخی گزارش‌های ایرانی این هواپیما دارای قابلیت‌های مشابه با اف-۱۸ معرفی شود که واقعیت ندارد. از صاعقه می‌توان به عنوان یک جنگنده حمله به زمین استفاده کرد اما بعید است که بتواند به عنوان یک جنگنده با هواپیماهای پیشرفته‌تر رودردرو شود. تولید انبوه صاعقه بستگی به موفقیت برنامه آزمایشی فعالیت این هواپیما دارد در صورت موفقیت این برنامه تولید آن با کابین شیشه‌ای دیجیتال و بهینه‌سازی‌های دیگری آغاز خواهد شد.
 
ادامه مطلب ...

جنرال داینامیکس اف-۱۶ فایتینگ فالکن

جنرال داینامیکس اف-۱۶ فایتینگ فالکن (به انگلیسی: General Dynamics F-16 Fighting Falcon)، به معنای شاهین مبارز، جت جنگنده تک‌موتوره چندمنظوره مافوق صوت است که شرکت جنرال داینامیکس به سفارش دولت ایالات متحده امریکا در دهه ۱۹۷۰ طراحی کرد. اولین پرواز این هواپیما در سال ۱۹۷۴ انجام شده و چهار سال بعد وارد فعالیت رسمی در ارتش آمریکا شد. از سال ۱۹۹۳ در پی فروش شرکت هواپیمایی جنرال داینامیکس به شرکت لاکهید این هواپیما در لاکهید مارتین تولید می‌شود. این هواپیما چندکارگی بالایی داشته و قابلیت اجرای ماموریت‌های مختلف هوابه‌هوا، هوابه‌زمین و شناسایی را دارد.

اف-۱۶ به عنوان یک جنگنده سبک و ساده و ارزان برای نیروی هوایی آمریکا طراحی شده که بتوان تعداد زیادی از آن را در اختیار داشته و از این طریق برتری هوایی را به دست‌ آورد. تاکنون بیش از ۴۵۰۰ فروند از این هواپیما تولید شده و آخرین خریدار آن نیز عراق است که ۱۸ فروند اف-۱۶ سفارش داده است . در مجموع ۲۵ کشور از این هواپیما استفاده می‌کنند و مدل‌هائی از آن در ژاپن و ترکیه هم تولید می‌شود. در سال ۲۰۰۹ در مجموع ۲۳۰۹ فروند اف-۱۶ در کشورهای مختلف دنیا عملیاتی بوده‌اند که این رقم بیشتر از هر هواپیمای جنگی دیگر است و به این معناست که ۱۵ درصد از کل هواپیماهای جنگی دنیا را اف-۱۶ها تشکیل می‌دهند.

اف-۱۶ در اصل به عنوان یک جنگنده برتری هوایی روزانه طراحی شد اما در عمل به یک جنگنده چندمنظوره تمام شرایط آب و هوایی تبدیل شد. در طول دوران تولید این هواپیما بهینه‌سازی‌های مداومی بر روی آن صورت گرفته است و مدل‌هایی با قابلیت‌های بالاتر تولید شده‌اند.

   ادامه مطلب ...

جت جنگنده سوخو سو–۲۷


سوخو سو–۲۷ (به روسی: Сухой Су-۲۷) جت جنگنده دوموتوره سنگین و دوربرد برتری هوایی است که در دوران اتحاد جماهیر شوروی توسط دفتر طراحی سوخو طراحی و ساخته شده‌است. این جنگنده در سازمان ناتو با نام «فلانکر» شناخته می‌شود.
این جنگنده، در اصل برای ایجاد توان مقابلهٔ نیروی هوایی اتحاد شوروی در برابر نسل جدید جنگنده‌های آمریکایی به خصوص اف-۱۵ ساخته شد.
سوخوی۲۷ دارای برد پروازی استثنایی، قابلیت حمل مهمات بالا و چابکی فوق العاده‌است. جنگندهٔ سوخوی۲۷ اغلب در نقش «ماموریت‌های برتری هوایی» به کار گرفته می‌شود، اما قادر است در اغلب ماموریت‌های رزمی دیگر نیز شرکت کند.
جنگندهٔ سوخوی۲۷، حاصل یک مناقصهٔ انجام شده جهت تولید جنگنده بین شرکت‌های میکویان گورویچ و سوخو در دهه ۱۹۷۰ و ماحاصل این مناقصه، منجر به تولید سوخوی ۲۷ و میگ ۲۹ شده‌است که ظاهری شبیه به هم دارند.
 
ادامه مطلب ...

هواپیمای جنگنده کفیر

                                             

کفیر (به عبری: כפיר به معنای: توله شیر) جت جنگنده تک‌موتوره و تک سرنشینه و بال مثلثی اسرائیلی است که با استفاده از بدنه اصلاح‌شده جنگنده فرانسوی داسو میراژ ۵ و سیستم‌های اویونیک و الکترونیک اسرائیلی و مدل تولید اسرائیل موتور جنرال الکتریک- جی۷۹ (موتور اف-۴ فانتوم) توسط صنایع دفاعی اسرائیل طراحی و ساخته شد.  ادامه مطلب ...

هواپیمای رادار گریز قاهر-۳۱۳ ساخت ج.ا.ایران

قاهر-۳۱۳ پروژه‌ای برای ساخت نوعی جت جنگندهٔ تک‌سرنشین و پنهان‌کار در ایران است که اولین پیش‌نمونه یا ماکت آن در ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ توسط رئیس جمهور سابق ایران محمود احمدی‌نژاد رونمایی شد. طبق اظهارات احمد وحیدی وزیر دفاع وقت ایران، این جنگنده دارای سطح مقطع راداری بسیار کم بوده و با تجهیزات پیشرفته ساخته شده و به سامانه‌های الکترواویونیک مجهز می‌باشد. به گفتهٔ وی این جنگنده قادر به حمل تسلیحات پیشرفتهٔ بومی بوده و از قدرت تهاجمی بالایی برخوردار است. وحیدی قابلیت نشست و پرواز با طول باند کوتاه، توانایی انجام عملیات پروازی در ارتفاع پست و تعمیر و نگهداری آسان و سریع را از دیگر ویژگیهای این جنگنده برشمرد. هرچند برخی از کارشناسان بین‌المللی آن را شبیه به یک مدل آزمایشی دانسته‌اند و برخی نشریات داخلی، مانند دانستنیها، فیلم پرواز را به نمونه کنترل از راه دور نسبت دادند.


«قاهر» به معنای چیره‌شونده و ۳۱۳ برگرفته از ۳۱۳ یار برگزیدهٔ امام مهدی، امام دوازدهم شیعه‌است.  ادامه مطلب ...

سیو بازی مرد آهنی (iron man)

بازی مرد آهنی (iron man) از فیلمی به همین نام اقتباس شده است ، بازی است که داستان یک تولید کننده اسلحه آمریکایی را روایت میکند که در جریان فروش اسلحه هایش به ارتش آمریکا در افغانستان به دام گروهی تندرو به نام 10 حلقه می افتد و پس از آزادی تصمیم به جبران اشتباهاتش در زمینه فروش اسلحه می گیرد . 


ادامه مطلب ...

سیو بازی رزیدنت اول 4 / resident evil4

بازی رزیدنت اول 4 / resident evil4 بی شک یکی که پرطرفدار ترین و جذاب ترین بازی ها از زمان توزیع تا حال بوده و هست .

این بازی دارای مراحل زیبا و جذابی است که رد کردن تمامی آنها مستلزم مهارت و تخصص در بازی است . لذا جهت رفاه حال دوستان اقدام به تهیه سیو آخر بازی در دو نوع عادی و حرفه ای ( اسلحه و مهمات بینهایت ، آرپی جی بینهایت و...) کرده ایم که امید است مورد لطف دوستان واقع شود .

برای دانلود به ادامه مطلب بروید .



 

ادامه مطلب ...

سیو بازی جی تی آ5 Grand Theft Auto San Andreas

بازی جی تی آ 5 نسخه سن اندریاس بی شک یکی که پرطرفدار ترین و جذاب ترین بازی ها از زمان توزیع تا حال بوده و هست .

این بازی دارای مراحل زیبا و جذابی است که رد کردن تمامی آنها مستلزم مهارت و تخصص در بازی است . لذا جهت رفاه حال دوستان اقدام به تهیه سیو آخر بازی (تمام خانه ها خریداری شده ، اسلحه و مهمات بینهایت و...) کرده ایم که امید است مورد لطف دوستان واقع شود .

برای دانلود به ادامه مطلب بروید .


  ادامه مطلب ...

27 اصل وزرشی ویژه سالمندان
سالمندان قبل از ورزش باید چه‌ کار کنند؟ انجام چه ورزش‌هایی برای آنها مناسب‌تر است؟ یک برنامه تمرینی سالم برای سالمندان از چه اجزایی تشکیل شده است؟
پرسش‌هایی از این دست، مسائلی هستند که برای ورزش در سالمندی باید به آنها توجه کرد. اصول بیست و هفت گانه زیر می‌تواند در همین زمینه کمک‌ کننده باشد:
۱) قبل از هر ورزش به مدت ۵ دقیقه بدن خود را گرم کنید. آهسته راه رفتن و نرمش‌های سبک برای گرم و آماده شدن بدن برای انجام ورزش روزانه خوب است و پس از تمام شدن ورزش نیز باید ۵ دقیقه نرمش سبک کنید،یا آهسته قدم بزنید.
۲) اگر در هوای گرم ورزش می‌کنید، مدت زمان نرمش یا آهسته راه رفتن را پس از تمام شدن ورزش روزانه اندکی بیشتر کنید.
  ادامه مطلب ...

ورزش‌های مفید و مضر برای سالمندان

ورزش‌های مفید و مضر برای سالمندان

سالمندی دورانی است که فعالیت های جسمانی و روانی فرد کاهش پیدا می‌کند و ابتلا به بیماری‌های جسمی و ذهنی ممکن است منجر به احساس افسردگی در فرد شود. یکی از روش‌های ساده‌ای که از پیری جلوگیری می‌کند ورزش است. ورزش را باید به صورت پیوسته، مدام و بر اساس اصول صحیح انجام داد. بدون فعالیت و کار، انرژی خیلی زود تحلیل می‌رود. افرادی که تحرک کمتری نسبت به افراد پرتحرک دارند، در خطر ابتلا به بیماری‌های گوناگون قرار می‌گیرند. ورزش کردن برای تمام افراد و هر گروه سنی مفید است. تحقیقات تازه پزشکی نشان داده است که پیری زودرس، با بی‌تحرکی تسریع می‌شود. خمودگی بدن ناشی از عدم تحرک مهم‌ترین عامل ایجاد پیری زودرس است.

  ادامه مطلب ...

19ورزش برای جلوگیری از شکستگی لگن

 19ورزش برای جلوگیری از شکستگی لگن


در این مطلب، برای پیشگیری از شکستگی استخوان لگن، 19 نوع تمرین ورزشی تعادلی و قدرتی را بیان می کنیم.
  ورزش های تعادلی لگن
 در این ورزش ها ابتدا با یک دست، یک صندلی را بگیرید. بعد از چند بار انجام دادن، با یک انگشت و بعد بدون گرفتن صندلی و بعد با چشمان بسته، این ورزش ها را به صورت زیر انجام دهید:
 1- خم کردن لگن
 صاف بایستید و برای حفظ تعادل بدن، یک صندلی را بگیرید.
بدون آنکه کمر و یا ران پایتان را خم کنید، به آرامی یکی از زانوهای خود را خم کنید و نزدیک سینه بیاورید.
 مدت یک ثانیه در این حالت بمانید. سپس به آرامی پای خود را پایین بیاورید و صبر کنید.
 این حرکت را 8 تا 15 بار با یک پا و با پای دیگر انجام دهید.
  ادامه مطلب ...

بهترین ورزش‌ها برای پوکی استخوان

بهترین ورزش‌ها برای پوکی استخوان


برخی افراد از ترس ابتلا به پوکی استخوان سعی می‌کنند، شیر و ماست بیشتری بخورند و مصرف لبنیات را در رژیم غذایی‌شان افزایش می‌دهند. البته معمولا کسانی به این فکر می‌افتند که به سنین میانسالی و حتی سالمندی رسیده‌اند و با این کارها می‌خواهند از ایجاد این مشکل پیشگیری یا درمانش کنند. در حالی که مصرف لبنیات در سنین سالمندی نمی تواند همان تاثیری را داشته باشد که در دوره نوجوانی و جوانی ایجاد می کند. علاوه بر این، بسیاری از این افراد هم هیچ وقت به ورزش و انجام فعالیت های بدنی فکر نمی کنند و آن را شیوه ای مناسب برای پیشگیری یا درمان پوکی استخوان نمی دانند. در صورتی که، ورزش منظم و مناسب یکی از بهترین شیوه ها برای پیشگیری و همچنین درمان پوکی استخوان است.


  ادامه مطلب ...

سخنرانی سیدحسن نصرالله در عید مقاومت و آزادسازی، چهاردهمین سالگرد آزادسازی جنوب لبنان(برگرفته از سایت رهبر معظم انقلاب)


سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن نصرالله در عید مقاومت و آزادسازی، چهاردهمین سالگرد آزادسازی جنوب لبنان

آزادسازی ۲۰۰۰ الگوی رفتار مسلمانانه است

آزادسازی ۲۰۰۰ الگوی رفتار مسلمانانه است

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم.
بسم الله الرحمن الرحیم
و الحمد لله رب العالمین و الصلات و السلام علی سیدنا و نبیینا خاتم النبیین ابی القاسم محمد بن عبدالله و علی آله الطیبین الطاهرین و صحبه الاخیار المنتجبین و علی جمیع الانبیاء و المرسلین.
السلام علیکم جمیعا و رحمت الله و برکاته.
این عید ملی بزرگ را به شما تبریک می‌گویم، از شما به خاطر تشریف‌فرمایی‌تان تشکر می‌کنم و حضورتان را در این خطه‌ی مبارک از خاک آزادسازی و پیروزی خوش‌آمد عرض می‌نمایم.
پیش از آغاز باید تقارن این مناسبت عظیم جهادی را با سالگردهای هجری مناسبت‌های دینی عظیم مورد توجه مسلمانان از جمله اسراء و معراج و مبعث پیامبر به فال نیک بگیریم. همچنین امروز، ۲۵ رجب سالگرد شهادت امام مظلوم، موسی بن جعفر الکاظم (علیه السلام) در زندان‌های بغداد است. که باید این مناسبت‌ها را به رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) و همه‌ی مسلمانان که به مبعث، اسراء و معراج ایشان ایمان و بر مودت نزدیکان ایشان اتفاق نظر دارند تبریک و تعظیم و تسلیت و تعزیت بگوییم.  ادامه مطلب ...

هشت توصیه برای جلوگیری از پوکی استخوان

هشت توصیه برای جلوگیری از پوکی استخوان
ما نمی توانیم تمام عواملی که منجر به شکستگی‌های اوستئوپروتیک (مربوط به پوکی استخوان) می‌شوند را کنترل کنیم اما خانم‌ها می‌توانند با به کار بستن توصیه‌هایی به قویتر شدن استخوان‌ها و محافظت از آن‌ها کمک کنند. هشت توصیه زیر را به خاطر بسپارید.
1- از مواد مغذی حیاتی بهره مند شوید!
از رژیم غذایی سالم که تامین کننده مواد مغذی چون پتاسیم، منیزیم، فسفر، کلسیم و ویتامین D است، هم استفاده کنید.
  ادامه مطلب ...

سلامت روان و راهکار ها

 سلامت روان
امروزه پژوهشگران و اندیشمندان، سلامت روان را به عنوان عامل بنیادین و اساسی در توسعه عنوان کرده اند. آنان معتقدند که سلامت فرد نشات گرفته از سلامت اجتماع و بر عکس آن است. از این جهت تندرستی و لزوم توجه انسان به سلامت خویش از جمله سلامت روان، جایگاه مهمی در بحث های پزشکی و روان پزشکی پیدا کرده است تا جایی که منابعی همچون فیزیولوژی سلامت، روان شناسی سلامت و بهداشت روان وارد عرصه های دانشگاهی شده است.
ادامه مطلب ...

آلزایمر چیست؟

 آلزایمر
آلزایمر با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن آدرس ها و اسم ها آغاز می شود و کم کم تا آنجا پیش می رود که فرد حتی راه بازگشت به خانه را فراموش میکند. آلزایمر که به بیماری پیری معروف است، در واقع چیزی بیشتر از یک فراموشی ساده است.
بیماری آلزایمر ۲ تا ۵ درصد اشخاص سالمند را دربر می گیرد و گاهی هم به اشخاص جوانتر حمله می کند. یکی از نشانه های اصلی بیماری آلزایمر، ناتوانی در تحکیم یک یادگیری تازه (مثل یادآوری آدرس تازه) و دشواری در جهتیابی است. البته خاطرات رویدادهای دور معمولاً کمتر آسیب میبینند.
ادامه مطلب ...

یکصد نکته کوتاه پیرامون مهارت های زندگی و همسر داری

یکصد کلام کوتاه پیرامون مهارت های زندگی


نکته یک
می توانیم، زیباترین کاخ و قصر را با انتخاب همسر برای خود بسازیم.
پیامبر اکرم(ص):
 هیچ بنایی در زندگی برافراشته نشده که نزد خدا از بنای ازدواج محبوب تر باشد.
وسائل الشیعه

نکته دو
همیشه و در همه حال باور کنیم که سعادت همسر ما در خوشبختی ما اثر دارد.
پیامبر اکرم(ص):
 خدایا! به تو پناه می برم از همسری که پیرم کند قبل از آنکه وقت پیریم فرا رسد.
وسائل الشیعه

نکته سه
همسر ما حکم لباس ما را دارد،  در انتخاب لباس مناسب، راحت، شیک، دقت کنید.
قرآن کریم:
 زنان لباس شما مردانند و شما مردان لباس زنهایید. ادامه مطلب ...

یکصد نکته کوتاه پیرامون مهارت های زندگی

یکصد کلام کوتاه پیرامون مهارت های زندگی


نکته یک
می توانیم، زیباترین کاخ و قصر را با انتخاب همسر برای خود بسازیم.
پیامبر اکرم(ص):
 هیچ بنایی در زندگی برافراشته نشده که نزد خدا از بنای ازدواج محبوب تر باشد.
وسائل الشیعه

نکته دو
همیشه و در همه حال باور کنیم که سعادت همسر ما در خوشبختی ما اثر دارد.
پیامبر اکرم(ص):
 خدایا! به تو پناه می برم از همسری که پیرم کند قبل از آنکه وقت پیریم فرا رسد.
وسائل الشیعه

نکته سه
همسر ما حکم لباس ما را دارد،  در انتخاب لباس مناسب، راحت، شیک، دقت کنید.
قرآن کریم:
 زنان لباس شما مردانند و شما مردان لباس زنهایید.

ادامه مطلب ...

پنج توصیه امنیتی مهم تا نگران هکرها نباشیم .

پنج توصیه امنیتی مهم تا نگران هکرها نباشیم .
در سال های اخیر یکی از مشکلات مهم کاربران اینترنت انتشار اطلاعات در سایت های متعلق به شرکت های ریز و درشت اینترنتی و سپس افشای این اطلاعات توسط آنها به علل مختلف بوده که مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد کرده است .
با توجه به ضرورت استفاده از اینترنت برای دسترسی به خدمات مختلف اعم از رفع نیازهای شخصی و کاری، کاربران چاره ای ندارند جز اینکه اطلاعات خود را در برخی از این سایت ها وارد کنند تا بتوانند از خدماتی همچون بانکداری و تجارت الکترونیک، خرید الکترونیک و انجام امور روزمره عمومی بهره ببرند. اما گاهی مدیران این سایت ها با کاربران صادق نیستند و اطلاعات مشتریان خود را برای کسب سود در اختیار اشخاص و گروه های ثالث می گذارند و گاهی نیز هکرها به این سایت ها هجوم آورده و با سوء استفاده از ضعف های امنیتی آنها اطلاعات اشخاص را سرقت می کنند.
موسسه Consumer Reports در مورد نحوه حفاظت کاربران از اطلاعات خود در فضای مجازی تحقیقات جالبی را انجام داده است. بر این اساس، کاربران با رعایت دستورالعمل ها و نکاتی ساده می توانند از خود در برابر هکرها و کلاهبرداران اینترنتی حفاظت کنند. 
ادامه مطلب ...

با کارت صدا (Sound Card)کامپیوتر بیشتر آشنا شویم .

با کارت صدا  (Sound Card)کامپیوتر بیشتر آشنا شویم .

کارت صدا یکی از عناصر سخت افزاری رایانه است که باعث پخش و ضبط صدا می گردد. قبل از گسترش کارت های صدا، صدا در رایانه توسط بلند گوهای داخلی ایجاد می شد. این بلند گوها توان خود را از برد اصلی می گرفتند.استفاده از کارت صدا از اواخر سال ۱۹۸۰شروع شد. در حال حاضر شرکت های متعددی تولیدات خود را در این زمینه به بازار عرضه می کنند. کارت صوتی همانند کارت گرافیکی بر روی برد اصلی نصب می شود و در پشت آن چند فیش برای میکروفن و بلند گو قرار دارد. وظیفه کارت صدا آماده سازی سیگنال ها جهت پخش و دریافت سیگنال های ورودی از میکروفن و آماده کردن آنها برای ذخیره در رایانه است. ادامه مطلب ...

با انواع حافظه آشنا شوید .

با انواع حافظه آشنا شوید .

با آن که واژه حافظه را می توان برای هر نوع وسیله ذخیره سازی به کار برد، اما بیشتر برای مشخص نمودن حافظه های سریع با قابلیت ذخیره سازی موقت استفاده می شود. زمانی که پردازنده مجبور باشد برای بازیابی اطلاعات به طور دائم از هارد استفاده نماید طبیعتاً سرعت عملیات آن کند خواهد شد.

به طورکل از حافظه های متعددی به منظور نگهداری موقت اطلاعات استفاده می شود. زمانی که در حافظه های دائمی مانند هارد اطلاعاتی موجود باشد که پردازنده بخواهد از آنها استفاده نماید باید اطلاعات فوق از طریق حافظه RAM در اختیار پردازنده قرار گیرد و سپس اطلاعات مورد نیاز خود را در حافظه Cache و دستور العمل های خاص عملیاتی را در ریجیسترها ذخیره کند. همان طور که می دانید تمام عناصر سخت افزاری و نرم افزاری با یکدیگر کار می کنند و از زمانی که سیستم روشن می شود و تا زمانی که خاموش می شود، پردازنده به صورت دائم و پیوسته از حافظه استفاده می کند.
حافظه رایانه بر اساس نوع آن از تعدادی خازن و ترانزیستور که در چند آی سی(IC) قرار گرفته، تشکیل شده است. برای ذخیره اطلاعات در حافظه، بعضی از ترانزیستورها در حالت قطع و برخی در حالت وصل قرار می گیرند. خازن ها نیز در حالت شارژ و دشارژ قرار می گیرند. در رایانه از چندین نوع حافظه استفاده می شود:
  ادامه مطلب ...

‎رم های DDR2 و DDR3 چه تفاوت هایی دارند؟

‎رم های DDR2 و DDR3 چه تفاوت هایی دارند؟

حجم یک حافظه رم، تاثیر زیادی در قدرت و افزایش سرعت کامپیوتر دارد و البته در مجموع سرعت، حجم و نوع حافظه فاکتورهایی مهم در انتخاب رم هستند. اما به عنوان مثال، یک رم ۲ گیگابایتی DDR2 با باس۸۰۰ مسلماً قدرتی در حد و اندازه های یک رم ۲ گیگابایتی DDR3 با باس ۱۳۳۳ ندارد. برای اینکه دلیل این مساله را بدانید و از تفاوت های رم های DDR2 و DDR3 آگاه شوید، توصیه می کنم، ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.
تغییر عمده
در سال ۲۰۰۸ اینتل پردازنده های i7 خود را عرضه کرد. این پردازنده ها با مادربردهایی که به چیپست X58 مجهز بودند، سازگار بود. همزمان با ورود این مادربردها نوع جدیدی از حافظه ها معرفی شد که DDR3 نامیده شدند.
 
ادامه مطلب ...

موس ارزشمند

موس ارزشمند

امروزه موش(موس رایانه) دارای جایگاه خاصی می باشد. موش قادر به تشخیص حرکت و کلیک بوده و پس از تشخیص لازم، اطلاعات مورد نیاز را به رایانه ارسال می کند تا عملیات مورد نیاز انجام شود. در سیستم های اولیه موشی وجود نداشته زیرا رایانه ها در آن زمان دارای اینترفیسی مشابه ماشین های تایپ یا کارت پانچ بودند. بعداز چندین سال کلید های پیکانی در اغلب ترمینال ها مورد استفاده قرار گرفتند، (حدوداً اواخر سال ۱۹۶۰ و اوایل ۱۹۷۰) سپس مدادهای نوری و Joy Stickها به بازار عرضه شدند، تا اینکه موش به همراه رایانه های مکینتاش ارائه گردید و این یک موفقیت بزرگ بود.

عملکرد موش طبیعی و قیمت آن بسیار ارزان بود تا اینکه سیستم های عامل نیز از موش حمایت کردند.
مهم ترین عملی که موش انجام می دهد تبدیل حرکت دست به سیگنال هایی است که رایانه قادر به استفاده از آن می باشد.
  ادامه مطلب ...

با کارت گرافیک کامپیوتر بیشتر آشنا شویم .

با کارت گرافیک کامپیوتر بیشتر آشنا شویم .

برای اینکه بتوان در صفحه نمایش رایانه ، تصویرهای مربوط به داده ها و اطلاعات را مشاهده نمود باید ارتباطی بین مادربرد و نمایشگر برقرار شود ، به همین دلیل کارت گرافیکی در یکی از شکاف های توسعه مادربرد قرار می گیرد و یا یک کابل به مادربرد وصل می شود و نمایش اطلاعات بر روی صفحه را کنترل می کند.
کارت گرافیکی در رایانه دارای جایگاه خاصی است. در بیشتر رایانه ها ، کارت گرافیکی اطلاعات دیجیتال را برای نمایش توسط نمایشگر به اطلاعات آنالوگ تبدیل می نمایند. در واقع نقاط تشکیل دهنده تصویر بر روی نمایشگر پیکسل نام دارند. هر پیکسل یک رنگ را نمایش می دهد. در نمایشگرهای مکینتاش هر پیکسل دارای دو رنگ است (سفید و سیاه). در بعضی نمایشگر های امروزی هر پیکسل دارای ۲۵۶ رنگ است. در بیشتر صفحات نمایشگر ، پیکسل ها به صورت تمام رنگ (True Color) هستند و دارای ۱۶/۸ میلیون حالت مختلفند.
کارت گرافیکی یک برد مدار چاپی به همراه حافظه و یک پردازنده اختصاصی است. پردازنده محاسبات مورد نیاز گرافیکی را انجام می دهد.
کارت های گرافیکی با نامهای زیر شناخته می شوند: کارت ویدیویی،کنترل گر گرافیکی یا ویدیویی، آداپتور گرافیکی یا ویدیویی، شتاب دهنده گرافیکی یا ویدیویی.   ادامه مطلب ...

چگونه فن کامپیوترتان را تمیز کنید

چگونه فن کامپیوترتان را تمیز کنید
ممکن است که شما هم مانند دیگران، فن رایانه‌یتان دچار مشکل شده باشد. این مشکل که اغلب اوقات به صورت تولید صدای ناهنجار خود را نشان می‌دهد، راه حل‌های‌مختلفی دارد. در این مطلب شما روشی را یاد خواهید گرفت که بتوانید با کمترین هزینه، صدای ناهنجار فن رایانه‌یتان را قطع و یا کاهش دهید.
اما قبل از هر چیز باید یک نکته را یادآوری کنیم و آن این است که وقتی فن رایانه شروع به ایجاد صدای اضافی کند، معنی‌اش این نیست که دچار مشکل شده است و بایستی تعویض شود. پائین آمدن دور فن و عدم توانائیش در خنک کردن بخش مربوط به آن، یک بحث و کثیف بودن فن و گرد و خاک گرفتنش بحث دیگری است.  ادامه مطلب ...

سرما چه بلایی بر سر تلفن‌همراه می‌آورد؟

سرما چه بلایی بر سر تلفن‌همراه می‌آورد؟

در حالی که شما می‌توانید در روزهای سرد زمستان لباس گرمی بپوشید و خود را از سرما مصون بدارید، چنین چیزی ممکن است چندان برای گوشی‌های تلفن همراه میسر نباشد.

معمولاً وسایل الکترونیکی و سرما میانه چندان خوبی با یکدیگر ندارند و عقیده عموم بر آن است که سرمای شدید می‌تواند اثری بسیار بدتر نسبت به گرمای زیاد داشته باشد.

اما سرما چه اثری می‌تواند بر روی تلفن همراه بگذارد؟ آیا سرمای زیاد می‌تواند منجر به از کار افتادن و یا بروز اختلالات جدی در آن شود؟ آیا رها کردن تلفن همراه در برف به مدت یک ساعت می‌تواند آن را از کار بیندازد؟  ادامه مطلب ...

شناسایی کامل گوشی قبل از خرید

شناسایی کامل گوشی قبل از خرید

اگر شما هم جزو آن دسته از کاربران تلفن‌همراه هستید که در هنگام خرید، تنها به ظاهر آن توجه نمی‌کنید، به شما توصیه می‌کنیم که این مطلب را تا انتها بخوانید.
بهترین راه برای شناخت یک گوشی تلفن‌همراه این است که مدتی با آن کار کنید تا از نقاط ضعف و قوت آن مطلع شوید ولی معمولا این امکان همیشه فراهم نیست و شما فقط می‌توانید با پرس‌وجو از منابع معتبر، تنها با بخشی از امکانات آن آشنا شوید و یا این‌که در لحظه خرید از فروشنده بخواهید که اگر یک نمونه روشن از گوشی دارد، آن‌را برای مدتی
 کوتاه در اختیار شما بگذارد.
  ادامه مطلب ...

صرفه جویی در مصرف باتری موبایل

صرفه جویی در مصرف باتری موبایل
یکی از مشکلات تلفنهای همراه تمام شدن زود به زود باتری آنهاست. هم اکنون برای رفع این مشکل قصد داریم به شما چند ترفند فوق العاده را آموزش بدهیم که با رعایت آنها در مصرف باتری گوشی شما صرفه جویی شده و علاوه بر آن بر عمر باتری نیز افزوده می شود.
 :مواردی که با رعایت آنها در مصرف باتری گوشی صرفه جویی و عمر آن زیاد می شود  
 

ادامه مطلب ...

دانستنی های گوشی موبایل

دانستنی های گوشی موبایل
1-آیا میدانستید که برای در دسترس نبودن میتوانید از فویل آلومینیوم استفاده کنید و آن را دور گوشی بپیچید  یعنی گوشی را با آن بسته بندی کنید؟

2-آیا میدانستید که در صورت استفاده از تصاویر متحرک در Background گوشی مصرف باطری فوق العاده بالا می رود؟

3 -آیا میداسنتید که نصب و پاک کردن برنامه ها در موبایل هیچ ضرری برای گوشی ندارد و فقط در طولانی مدت باعث انباشته شدن فایلهای کوچکی از هر برنامه در گوشی می شود که با مستر ریست کردن گوشی قابل حل می باشد؟
 
ادامه مطلب ...

گرفتن خلافی ماشین با اس ام اس!

گرفتن خلافی ماشین با اس ام اس!

 با یه SMS از مقدار خلافی ماشینتون آگاه شوید!  ادامه مطلب ...

چه کنیم که باطری موبایل دیرتر خالی شود ؟

 چه کنیم که باطری موبایل دیرتر خالی شود ؟

یکی از مشکلات همه کسانی که گوشی دارند باتری موبایل هست , پیش آمده که همیشه میگفتند که باتری موبایل ما زود تموم میشه ! مشکل داره ! اصل و فابریک نیست ؟ اما با کمی دقت پی میبریم که خیلی ها شاید طریقه بهتر مصرف کردن از باتری موبایلشون رو ندونند , برای همین موب پرشیا در این پست به راه و روش هایی برای جلوگیری از زود خالی شدن باتری موبایل میپردازد. ادامه مطلب ...